Retur & byte

Returfrakten styrs av antalet produkter som returneras. Ju fler produkter desto högre frakt och hanteringskostnad. Läs mer nedan varför vi inte erbjuder gratis retur. Det går även bra att returnera paketet på egen hand, men då på egen risk. Se returadress längst ner.

  • 1 - 5 produkter: 30 kr

  • 6 - 10 produkter: 70 kr

  • 11 ≤ produkter: 150 kr

Hur gör jag en retur?

  1. Skicka E-post till info@scottsberry.com. Ange ordernummer och vad som ska returneras.

  2. Vi skickar returfraktsedel till din E-post inom 24 h (vardagar).

  3. Markera de produkter du vill returnera på din orderbekräftelse.

  4. Skicka med orderbekräftelsen och märk den med ”retur”.

  5. Lägg i produkterna i samma emballage eller valfritt eget emballage.

  6. Tejpa fast returfraktsedeln. Lämna in paketet på närmsta ombud hos Postnord. 

  7. Så fort vi mottagit paketet behandlar vi din retur och återbetalar dig pengarna eller justerar din faktura.

Hur gör jag ett byte?

  1. Gör en ny beställning på de produkterna du vill byta till.

  2. Returnera de produkter du vill byta enligt instruktionen ovan.

Hållbar returhantering: Varför vi väljer att ta ut självkostnadspris 
I vår strävan att vara ett ansvarsfullt företag, har vi valt att ta en mer hållbar approach när det gäller returer. Vi erbjuder inte fri retur, men tar istället ut självkostnadspris. Detta hjälper till att minska antalet returer med upp till 50%, samtidigt som det bidrar till att minska klimatpåverkan från överflödig frakt och hantering. Samtidigt kan vi sänka våra kostnader och därmed erbjuda lägre priser till er kunder.

Använda produkter nekas
Det går bra att ta ut produkten ur förpackningen och prova den. Returnerade produkter kontrolleras noggrant vid mottagande så att de inte använts. Plombering får ej vara bruten och allt produktemballage måste medfölja. Produkter som visar tecken på tydlig användning såsom parfymlukt, kroppsodör, eller att de varit knutna eller vikta kommer att nekas och inte återbetalas. En produkt måste returneras i ett sådant skick att den går att sälja igen. Produkter som har använts och nekats kommer att skänkas till välgörande ändamål.

 


 

Returadress
Neckwear Sweden AB
Box 1015
581 10 Linköping

Återbetalning
Återbetalningen sker samma dag som din retur hanteras. Alla betalningar sköts via Adyen.

Reklamationer
Har din vara gått sönder så reparerar vi den eller ersätter den med en helt ny vara utan krångel.